Безопасный рейс. Как самолет готовится к полету

У літака технічні проблеми. Як їх знаходять?
Інженери перевіряють загальний технічний стан літака і роботу всіх його систем (справність основних вузлів літака, рівень необхідних рідин, аварійне обладнання). Вони також враховують записи в журналі технічного стану судна, де після кожного польоту екіпаж записує свої зауваження щодо несправностей або засвідчує їхню відсутність. Якщо у техніків є зауваження, які можна усунути відразу, ремонт проводиться на місці під час огляду.
Інженери діють згідно зі спеціальним чек-листом:
— є перелік так званих «відмов» (MEL – Minimum Equipment List), з якими можна летіти, а лагодити після прильоту на станцію (у терміни, передбачені і дозволені виробником);
— є перелік «відмов», про які вони повідомляють диспетчерів і ухвалюють рішення щодо подальших дій.
Крім того, існують такі технічні «відмови», які можна виявити, коли пасажири вже в літаку. Про такі відхилення систем неможливо дізнатися заздалегідь, поки не будуть виконані певні процедури. Наприклад, несправність свічок запалювання може бути виявлена лише під час запуску двигунів, а працездатність резервної системи не перевіриш, доки в польоті працює основна система.
Саме інженери вирішують, чи повітряне судно технічно придатне до польоту.